Celem głównym Przedsięwzięcia jest zwiększenie liczby personelu medycznego (lekarzy, pielęgniarek i innych pracowników systemu ochrony zdrowia) oraz zwiększenie potencjału Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, poprzez budowę, rozbudowę, modernizację i doposażenie obiektów dydaktycznych Uczelni. Program Rozwoju Uczelni odpowiadając na zdiagnozowane problemy pozwoli na zwiększenie oraz zoptymalizowanie bazy dydaktycznej, odciążenie pacjenta i bazy klinicznej z części godzin zajęć klinicznych, poprawę warunków studiowania oraz jakości prowadzonych zajęć dydaktycznych. Modernizacja bazy dydaktycznej pozwoli na wprowadzenie nowoczesnego wyposażenia, takiego jak interaktywne tablice, zaawansowane systemy audio-wizualne, czy sprzęt komputerowy. To sprzyja bardziej interaktywnej formie nauczania, angażując studentów w sposób bardziej atrakcyjny i skuteczny.
Cele szczegółowe:
– Doposażenie bazy klinicznej niezbędnej do zabezpieczenia prowadzenia zajęć klinicznych w Szpitalach Klinicznych;
– Zakup i instalacja niezbędnej infrastruktury informatycznej, w tym dostępu do szybkiego Internetu, w szczególności w Szpitalach Klinicznych, umożliwiającego prowadzenie zajęć w trybie hybrydowym oraz korzystanie przez studentów z biblioteki cyfrowej oraz dostępnych baz danych i e-usług;
– Zakup sprzętu audiowizualnego umożliwiającego bezpośrednią transmisję z sal operacyjnych i zabiegowych, w celu prowadzenie zajęć dydaktycznych w czasie rzeczywistym. Takie rozwiązanie zapewnia dostęp do przypadków klinicznych większej grupy studentów jednocześnie w tym samym czasie;
– Doposażenie sal symulacji medycznej wysokiej i niskiej wierności zlokalizowanych w ramach Centrum Symulacji Medycznych;
– Zwiększenie liczby sal symulacji medycznej niskiej wierności zlokalizowanych przy klinikach dostosowanych do profilu dydaktycznego danej kliniki, pozwalających na odciążenie części zajęć prowadzonych przy łóżku pacjenta w większych grupach dydaktycznych;
– Zwiększenie liczby pokoi cichej i grupowej nauki pozwalających na udział w zajęciach w trybie zdalnym;
– Zapewnienie zaplecza socjalnego (szatnie, szafki), zwłaszcza w lokalizacjach szpitalnych w zakresie organizacji zajęć dydaktycznych.
Przedsięwzięcie uwzględnia realizację 11 zadań w następujących obszarach:
– Zadanie 1.1.1. Podniesienie jakości dydaktyki przedklinicznej poprzez stworzenie Centrum Wsparcia Dydaktyki w nowym budynku niskoemisyjnym;
– Zadanie 1.1.2. Usprawnienie procesu kształcenia poprzez modernizację oraz doposażenie bazy dydaktycznej wykorzystywanej do edukacji przedklinicznej w ramach Centrum Symulacji Medycznej;
– Zadanie 1.1.3. Podniesienie jakości dydaktyki przedklinicznej w oparciu o modernizację, doposażenie i dostosowanie kampusu Hallera oraz kampusu CKD;
– Zadanie 1.1.4. Usprawnienie procesu kształcenia poprzez utworzeniu Centrum Egzaminów Standaryzowanych na potrzeby realizacji egzaminów OSCE;
– Zadanie 1.1.5. Podniesienie jakości dydaktyki przedklinicznej w oparciu o modernizację, doposażenie i dostosowanie kampusu Muszyńskiego;
– Zadanie 1.1.6. Wdrożenie nowej wersji portalu procesowego;
– Zadanie 1.1.7. Poprawa jakości dydaktyki klinicznej poprzez modernizację i doposażenie sal w szpitalach klinicznych, dla których Uniwersytet Medyczny w Łodzi jest podmiotem tworzącym (Centralny Szpital Kliniczny, Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 1, Uniwersytecki Szpital Kliniczny nr 2);
– Zadanie 1.1.8. Poprawa jakości dydaktyki klinicznej poprzez utworzenie pokoi symulacji medycznych przy Klinikach Szpitalnych;
– Zadanie 1.1.9. Poprawa jakości procesu dydaktycznego w Szpitalu Uniwersytetu poprzez wdrożenie profesjonalnej teletransmisji danych w oparciu o przypadki kliniczne;
– Zadanie 1.1.10. Poprawa jakości procesu dydaktyki klinicznej poprzez zapewnienie dostępu
dla studentów do zasobów internetowych oraz usług cyfrowych udostępnianych studentom przez uczelnię w lokalizacjach szpitali klinicznych;
– Zadanie 1.1.11. Usprawnienie procesu dydaktycznego, uzupełnienie bazy dydaktycznej wdrożenie Mikrobibliotek, w tym szafek na książki, tablety.