Logotypy projektu - Welcome to UMED – poprawa jakości i efektywności obsługi obcokrajowców w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi

Tytuł projektu: Welcome to UMED – poprawa jakości i efektywności obsługi obcokrajowców w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi

Dane projektu
Program:
Welcome to UMED - poprawa jakości i efektywności obsługi obcokrajowców w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi
Numer umowy:
PPI/WTP/2022/1/00119/U/00001
Okres realizacji:
01/10/2023 - 31/03/2025
Wartość projektu:
399 750,00
Wartość dofinansowania:
399 750,00
Cel główny

Głównym celem Projektu jest zwiększenie umiędzynarodowienia Uczelni przez poprawę jakości i efektywności obsługi obcokrajowców (ponad 850 osób rocznie – studenci, doktoranci, kadra dydaktyczna i naukowa) w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi w okresie 01.10.2023-31.03.2025.

Cel szczegółowy
  

Cel Projektu zostanie zrealizowany poprzez:

1.Rozwój sieci Welcome Centre oraz Friendly Points (FP) – uprzednio wyodrębniona jednostka Welcome Centre zostanie dostosowana do standardów EURAXESS, a wybrane Działy i Biura Uczelni przystosowane do profesjonalnej obsługi obcokrajowców i oznaczone jako FP. Stworzona zostanie strona internetowa Welcome Centre w języku angielskim.

2.Przeszkolenie pracowników zaangażowanych w rozwój Welcome Centre i FP w zakresie niezbędnych kompetencji dotyczących komunikacji międzykulturowej i wysokiej jakości obsługi – realizacja szkoleń dla 60 pracowników Uczelni.

3.Tłumaczenie kluczowych dokumentów, w tym aktów prawnych na język angielski.

4.Realizację 4 spotkań kształtujących postawy otwartości i tolerancji w środowisku akademickim.

5.Opracowanie i udostępnienie materiałów e-learningowych dla obcokrajowców przyjeżdżających do Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

6.Udział pracowników w zagranicznych targach edukacyjnych.

Opis projektu

Proponowane działania standaryzują i rozwijają system przyjmowania obcokrajowców w UMED. Wesprą one także proces integracji i onboardingu, który będzie odbywał się w całości w języku angielskim i w oparciu o anglojęzyczne dokumenty. Oczekiwanym rezultatem Projektu będzie wzrost satysfakcji obcokrajowców z pobytu w UMED. Dzięki stworzeniu Welcome Centre wraz z siecią Friendly Points możliwa będzie kompleksowa obsługa obcokrajowców, przez osoby merytorycznie do tego przygotowane, operujące biegle językiem angielskim, dysponujące pełnym zakresem informacji i dokumentami niezbędnymi osobom z zagranicy. Długofalowo, działania realizowane w Projekcie będą wspierały strategię w zakresie umiędzynarodowienia UMED oraz przyczynią się do zwiększenia liczby osób z zagranicy w Uczelni – wizytujących, studiujących, pracujących naukowo, współpracujących w ramach międzynarodowych zespołów badawczych.

Osoby realizujące projekt
Kierownik Projektu
mgr Justyna Strumiłło
Koordynator Finansowy
Karolina Słoczyńska